Πέμπτη, Νοεμβρίου 08, 2012

Προτάσεις για τέλη φωτισμού- καθαριότητας και ΤΑΠ

ΘΑ ήταν πράγματι πέραν των συνηθειών και του χαρακτήρα μου, εάν πληροφορούμενος την πρόταση της οικονομικής επιτροπής για την αναπροσαρμογή των τελών  φωτισμού και καθαριότητας όπως επίσης και του ΤΑΠ κλπ στο επερχόμενο ΔΣ , δεν εξέφραζα  μερικές απορίες μου αλλά και γενικότερα δεν έλεγα τη γνώμη μου τώρα εγκαίρως και προ των όποιων αποφάσεων του Δημοτικού μας Συμβουλίου.  Δεν είμαι οπαδός της αδικαιολόγητης γκρίνιας και των εκ των υστερών καταγγελιών, καθώς και της κατόπιν εορτής διατύπωσης προτάσεων και εκ του ασφαλούς. Γιατί αυτή η προσπάθεια μου , όπως και όλες οι άλλες , υπαγορεύεται μόνο από λόγους συμβολής στην καλύτερη , δικαιότερη και ωφελιμότερη απόφαση για τα μελλοντικά συμφέροντα του Δήμου μας και της προοπτικής του και αυτό βεβαίως επιτάσσει την έγκαιρη παρουσίαση θέσεων και σκέψεων ώστε να μην μπορεί να κατηγορηθεί κάποιος ως Επιμηθεύς .
Έρχομαι αμέσως στο θέμα .

Προ τριμήνου περίπου μεταξύ πολλών άλλων, υπενθύμιζα τότε στην Δημοτική αρχή, την υποχρέωσή της για την ανάγκη αναπροσαρμογής αλλά και επιβολής ( εκεί όπου μέχρι τώρα  παρανόμως και πέραν πάσης δικαιολογίας δεν υπήρχαν ), τελών και δικαιωμάτων για τις παρεχόμενες Δημοτικές υπηρεσίες και με βάση τα όσα  το θεσμικό και νομικό πλαίσιο υπαγορεύει .
Αυτά που από ετών για τους περισσότερους τουλάχιστον Δήμους ήταν δεδομένα και καθιερωμένα , για το δικό μας δυστυχώς είναι ακόμη ζητούμενα . Έστω όμως και καθυστερημένα  εκόντες άκοντες οι δημοτικοί μας ταγοί , αποφάσισαν να “σκύψουν” στα θέματα αυτά  αποκαθιστώντας κατ` αρχήν το περί δικαίου αίσθημα και εξασφαλίζοντας  ταυτοχρόνως την δίκαιη επιβολή των αναγκαίων τελών και δικαιωμάτων  που “ αιμοδοτούν ” οικονομικά σε μεγάλο βαθμό τη  λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών και την δυνατότητά τους να παράγουν έργο ικανό και αποτελεσματικό για τους πολίτες και τις ανάγκες τους.
Παρατηρώ όμως ότι κι αυτή η προσπάθεια, κατά τη γνώμη μου , δεν γίνεται ούτε στοχευμένα ούτε συντονισμένα  ούτε σοβαρά , πολύ δε περισσότερο  δίκαια και αποτελεσματικά .
Η οικονομική επιτροπή έχει εγκρίνει ήδη ως εισήγηση στο Συμβούλιο, μια έκθεση των υπηρεσιών, που πολύ φοβάμαι πως κανέναν δεν απασχόλησε ιδιαίτερα, ούτε έτυχε της δέουσας προσοχής και εξέτασης . Βλέπω  για παράδειγμα  να αναφέρει η έκθεση αυτή, πως για 3 τοπικές κοινότητες ΔΕΝ έχουν δηλωθεί !! οι ηλεκτροδοτούμενοι  χώροι και επομένως παρατηρείται απώλεια Δημοτικών εσόδων !!! ελπίζοντας προφανώς στην μελλοντική τους είσπραξη, όταν και όποτε αυτοί οι χώροι θα δηλωθούν, όπως χαρακτηριστικά  επισημαίνει η ίδια έκθεση …!!
Επειδή αυτό, εάν βέβαια συμβαίνει, είναι τουλάχιστον τρελό κι αδιανόητο,  ΔΕΝ μπορεί  να μην απασχόλησε ούτε ένα μέλος της οικονομικής επιτροπής, ώστε να ζητήσει διευκρινίσεις και ερμηνείες του πρωτοφανούς αυτού φαινομένου. Να μην έχουν δηλαδή ( υποτίθεται ) δηλωθεί οι ηλεκτροδοτούμενοι χώροι κάποιων κοινοτήτων , να διαφεύγουν έτσι συνεχώς και διαρκώς έσοδα  σε βάρος όλων των υπολοίπων κοινοτήτων και γι` αυτό το “απίθανο  επίτευγμα” να μην ερωτάται ουδείς, ούτε καν από πότε ακριβώς συμβαίνει αυτό και βέβαια γιατί συμβαίνει ?. 
Αν πράγματι  κάτι τέτοιο ισχύει, τότε κάποιοι ευθύνονται γιαυτό . Κι επειδή όλοι μας εσχάτως διεκδικούμε ως πολίτες την αποκάλυψη και την τιμωρία των ενόχων που με τις πρακτικές , τις ανεπάρκειες και την αδράνειά τους έφθασαν τη χώρα εδώ που βρίσκεται σήμερα , δεν  αντιλαμβάνομαι το λόγο για τον οποίο δεν  έχουμε την ίδια ακριβώς ευαισθησία, στάση και συμπεριφορά  και για τους υπεύθυνους της απαράδεκτης και ζημιογόνου αυτής παράληψης ,στο δικό μας δημοτικό μικρόκοσμο ?.
Αν πάλι δεν ισχύει ( και περί αυτού κάποιος πρέπει να απαντήσει ), επίσης δεν αντιλαμβάνομαι  γιατί δεν ζητούνται  ευθύνες απ` τους υπηρεσιακούς λειτουργούς που επιπόλαια , ανεύθυνα και εντελώς αζημίως για τους ίδιους, λένε και γράφουν στις εισηγήσεις τους οτιδήποτε αναληθές και ατεκμηρίωτο . Σας υποψιάζω πάντως πως ο ισχυρισμός  «δεν δηλώθηκαν» εκτός από εντελώς “κουφός” , εάν συμβαίνει κάτι τέτοιο, είναι και αξιόποινος τόσο για τους εμπλεκόμενους αιρετούς όσο και για τους αρμόδιους υπηρεσιακούς .
Στη συνέχεια παρατηρώ, πως η Αγια Παρασκευή πχ , παρουσιάζεται με δηλωμένα μόλις 122 τμ κατοικίας. Επαναλαμβάνω με 122 τμ μόνο ( πράγμα που επίσης περιέργως ουδείς εντόπισε στην επιτροπή ? ) και με  καθόλου λοιπούς στεγασμένους χώρους !  Η Αγια Μαρίνα  τώρα απ` την άλλη,  δηλώνει 7.000 τμ  και η Σφάκα  επίσης 7.000 περίπου !!  Στους δε “λοιπούς χώρους” δηλώνονται στην Αγια Μαρίνα  390 τμ μόνο , στη δε Σφάκα 1.600 τμ δηλαδή  400% περισσότερα τετραγωνικα ! και στα  συνολικά  έσοδα του 2011 για την Αγια Μαρίνα  αυτά είναι 4.200 για δε τη Σφάκα είναι 6.500!! Θυμίζω πως η Σφάκα έχει πληθυσμό 190 κατοίκους , ενώ η Αγια  Μαρίνα  330 κατοίκους . Περίεργα πράγματα .
Άλλο. Ο  Μπράλος παρουσιάζει πχ  4.000!! τμ  λιγότερα  απ` το Παλιοχώρι , το οποίο βέβαια είναι μικρότερο πληθυσμιακά.  Αυτό, για την καλύτερη κατανόηση, σημαίνει  πως το Παλιοχώρι έχει  δηλώσει περίπου 70-80 σπίτια  περισσότερα  απ` τον Μπράλο , ή ότι έχει δηλώσει  ειλικρινέστερα τα εγγύτερα της πραγματικότητος  ηλεκτροδοτούμενα  τετραγωνικά !
Η Αμφίκλεια  δηλώνει  περίπου  22.000 τμ ( δηλ περίπου 300 σπίτια )περισσότερα  απ` την Ελάτεια  και απ` την Κάτω Τιθόρεα που δηλώνει και τα λιγότερα απ` τις τρεις αυτές Δημοτικές κοινότητες . Το Λευκοχώρι και η Παναγίτσα , φέρονται  ως να μην δηλώνουν τίποτα απολύτως! , τελούντα μάλλον αυθαιρέτως εις ειδικόν καθεστώς ασυλίας και ατέλειας !!
Είπαμε και την άλλη φορά (προ τριμήνου )  για τις απαράδεκτα μεγάλες διαφορές στις χρεώσεις τελών και τιμολογίων ανάμεσα  στις  δημοτικές κοινότητες αλλά και στις τοπικές κοινότητες. Οι διαφορές είναι αδικαιολόγητα τεράστιες και φυσικά άδικες .
Αυτή η εικόνα και το άδικο καθεστώς χρεώσεων θα πρέπει βέβαια να αλλάξει πάραυτα  γιατί το επιβάλλει η κοινή λογική και το περί δικαίου αίσθημα .
Τα τέλη , οι φόροι , τα δικαιώματα κλπ  και το ύψος που διαμορφώνονται αυτά , είναι μεγέθη ευθέως ανάλογα με την ποιότητα και τη συχνότητα της παροχής των υπηρεσιών και της απρόσκοπτης  λειτουργίας  του Δήμου ως προς αυτές  και την εξυπηρέτηση των Δημοτών του . Είναι η δική μας, προσωπική του καθενός μας οικονομική συμμετοχή και απαραίτητη συμβολή για την όσο το δυνατόν ποιοτικότερη  και αρτιότερη παροχή αυτών των υπηρεσιών . Γιαυτό η απόφαση για την  προσαρμογή τους θα πρέπει να λαμβάνει πολύ σοβαρά υπ` όψιν αυτή τη συγκεκριμένη παράμετρο.  Της ανταποδοτικότητας  δηλαδή  των τελών αποτιμούμενης με ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά υπηρεσιών.
Είναι πανεύκολο και αρεστό βεβαίως στους καταναλωτές των υπηρεσιών , αυτές να παρέχονται ακόμη και δωρεάν αν ήταν δυνατό . Δεν γνωρίζω κανέναν που να επιθυμεί να πληρώνει για κάτι που θα μπορούσε να του παρέχεται τζάμπα . Το τζάμπα όμως , ή το φτηνό, συνήθως είναι συνώνυμο του ελλιπούς , του λιγότερο ποιοτικού , του Β` ή Γ` κατηγόριας, του ανεπαρκούς . Οι καλές και επαρκείς υπηρεσίες, δεν χρηματοδοτούνται όμως ούτε με τερτίπια αμνησίας περί των υποχρεώσεών μας( όπως καλή ώρα πιο πάνω αναφέραμε ), ούτε με καθεστώτα εξόφθαλμης ανισότητας και αδικίας.  Ούτε φυσικά με πλειοδοσία σε λαϊκίστικες τακτικές γενναίας τάχα μείωσης των τελών και των δικαιωμάτων , που θέτουν όμως σε κίνδυνο την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών ως συνέπεια της υποχρηματοδότησης εξαιτίας μειωμένων εισπράξεων, ενώ εν τω μεταξύ το σκέλος των εξόδων συνεχώς αυξάνει από συγκεκριμένους λόγους και παράγοντες.
Δεν θέλω να πλατειάσω περισσότερο με παραδείγματα που αποδεικνύουν την σημαντική άμεση επιβάρυνση και την μελλοντική αύξηση των διαφόρων δαπανών. Αλλά είμαι σχεδόν βέβαιος πως δεν μετρήθηκαν και δεν υπολογίστηκαν  σωστά και με τις απαραίτητες προβλέψεις, τα έξοδα  των υπηρεσιών δημόσιου φωτισμού και καθαριότητας κατά τη σύνταξη της συγκεκριμένης πρότασης. Η οποία ισχυρίζομαι , πως υστερεί σε πληρότητα στοιχείων και περιγραφή στόχων για να είναι δυνατή η πλήρης και σωστή εκτίμηση της κατάστασης και η εξαγωγή ορθών συμπερασμάτων ως προς το δέον γενέσθαι. 
Άρα , θεωρώ πως η όποια προσαρμογή των τελών και των λοιπών δικαιωμάτων και τώρα και των υπολοίπων στο άμεσο μέλλον , θα πρέπει να ακολουθεί κανόνες , σχεδιασμούς, σωστές προβλέψεις  και να υπηρετεί στόχους . Και κάτι ανάλογο δεν αντιλαμβάνομαι να αναδύεται  απ` αυτή την πρόταση της οικονομικής επιτροπής προς το Δημοτικό Συμβούλιο .
Λογικά , τα τέλη φωτισμού και καθαριότητας σ` ολόκληρο το Δήμο θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να προσαρμοστούν στη βάση  των τελών που σήμερα ισχύουν στην Ενότητα της Αμφίκλειας και να συγκλίνουν μ` αυτά . Αυτή η γραμμή, μπορεί να εξασφαλίσει  συνέχεια και ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες , αύξηση και αλλαγή του αναγκαίου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού , κάλυψη των διευρυμένων απαιτήσεων και του αυξημένου κόστους τους , νέες αναγκαίες μελέτες και σχεδιασμούς  και φυσικά  νέα έργα και επενδύσεις στους εν λόγω τομείς .
Ακόμη όμως κι αν υιοθετηθεί η άποψη της σύγκλισης στο σημερινό μέσο όρο με αυξομείωση των συντελεστών , εγώ θα είχα ,  αφού συστήσω προσοχή,  να προτείνω τα  εξής :
Α )  Κατάργηση του Δημοτικού Φόρου 0,03 & 0,07 όπου ισχύει σήμερα  ( τον οποίο σας θυμίζω , γιατί ξεχάσατε , τον καταργήσατε πέρυσι τέτοια εποχή χωρίς βέβαια ποτέ να εφαρμόσετε και την απόφασή σας αυτή γιαυτό και εμφανίζεται ακόμη ). Δεν  χρειάζεται ιδιαίτερος ΔΦ, απλά αυξάνει τη γραφειοκρατία  και τίποτα περισσότερο.
Β ) Για  τις τρεις  Δημοτικές ενότητες, νέος  συντελεστής για τις κατοικίες 0,80 / τμ . ( Σήμερα στην μεν Ελάτεια  μαζί με τον ΔΦ είναι 0,78 , για δε την Κάτω Τιθορέα μαζί με τον ΔΦ είναι  0,58 . Η Αμφίκλεια  έχει συντελεστή 0,90 / τμ. ) Για τους λοιπούς επαγγελματικούς κλπ στεγασμένους χώρους  προτείνω συντελεστή 1,60 ( Αυτή είναι η σωστή σχέση μεταξύ συντελεστή οικιών  και συντελεστή επιχειρήσεων και χώρων γενικής χρήσεως. Διπλάσιος δηλ. των κατοικιών και όπως ακριβώς ισχύει σήμερα για την Αμφίκλεια με 1,60 ) 
Γ ) Για  τους χρησιμοποιούμενους επαγγελματικά , ανοιχτούς ( μη στεγασμένους ) χώρους γενικής χρήσεως , συντελεστής 0,40/ τμ , το  ήμισυ δηλαδή του συντελεστή κατοικιών . Γι` αυτούς τους χώρους, η πρόταση της επιτροπής δεν προέβλεψε δυστυχώς τίποτα ! ενώ είναι σαφές δικαίωμα και δίκαιη χρέωση ( επαναλαμβάνω για τους χρησιμοποιούμενους επαγγελματικά ανοιχτούς χώρους πχ μάντρες οικοδομικών υλικών , πρατήρια υγρών καυσίμων , φυτώρια , ανοιχτοί χώροι βιοτεχνικών εγκαταστάσεων κλπ ) που επιβάλλεται  σχεδόν σε όλους τους Δήμους. Στην περίπτωση πάντως που έτσι αποφασιστεί, θα πρέπει τα τετραγωνικά μέτρα των ανοιχτών χρησιμοποιούμενων αυτών χώρων, να δηλωθούν απ` τον ιδιοκτήτη στη ΔΕΗ στο ένα τέταρτο ¼ του συνόλου τους, προστιθέμενα σε εκείνα που καλύπτουν οι στεγασμένοι χώροι της κάθε επιχείρησης . Αυτό γίνεται έτσι , γιατί στη ΔΕΗ πρέπει να  δοθούν στοιχεία ανά επιχείρηση με ένα μόνο συντελεστή για την κατηγόρια  των “λοιπών χώρων  γενικής χρήσης”. Με έναν δηλ. κοινό  συντελεστή πχ 1,60 που προτείνω εγώ.( το 0,40 είναι το ¼  του 1,60 στην ίδια κατηγορία ακινήτου )
Με την πρόταση αυτή έχουμε : μείωση στην Αμφίκλεια 10% (λογική ) κι όχι 30% που προτείνει η επιτροπή. Στην Ελάτεια αμελητέα σχεδόν καθόλου αύξηση. Και στην Κάτω  Τιθορέα  αύξηση περίπου 35% , λογικότατη ως προς το στόχο σύγκλησης των τελών για ίδιες ακριβώς προσφερόμενες υπηρεσίες. Θα πρότεινα  μάλιστα για την αποφυγή γκρίνιας και στημένων  διαμαρτυριών για μεγάλη τάχα και δυσβάσταχτη αύξηση, να προσαρμοστεί ο κοινός αυτός συντελεστής των τελών φωτισμού και καθαριότητας για την Κάτω Τιθορέα  σε δυο δόσεις , Φέτος στο 0,70 και του χρόνου στο 0,80 όπως θα ισχύει ήδη για όλους τους άλλους . 
Δ )  Με το ίδιο σκεπτικό και αμέτρητα επιχειρήματα , προτείνω για τις μικρές τοπικές κοινότητες , Σφάκα , Παναγίτσα , Λευκοχώρι , Αγια Παρασκευή , Αγια Μαρίνα , Ξυλικοί , Τιθρώνιο , Δρυμαία , συντελεστή  κατοικιών 0,60 και συντελεστή γενικής χρήσεως χώρων  0,90/τμ.  Ανοιχτοί χώροι επιχειρήσεων χρησιμοποιούμενοι - ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ- στο  0,15 / τμ. προστιθέμενοι κατά το 1/4 σε τετραγωνικά στους στεγασμένους ανάλογους των ιδίων επιχειρήσεων.
Ε ) Για τις υπόλοιπες μεσαίου μεγέθους τοπικές κοινότητες , Ζέλι , Τιθορέα , Μόδι , Παλιοχώρι , Μπράλος , προτείνω : συντελεστή κατοικιών  0,70 / τμ.  Συντελεστή  χώρων γενικής επαγγελματικής χρήσης 1,00 ένα ευρώ / τμ  και  συντελεστή  ανοιχτών χρησιμοποιούμενων χώρων - ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ- απ` την ίδια επιχείρηση  0,25/τμ , προστιθέμενοι  για τη ΔΕΗ ως τετραγωνικά  κατά το ¼ του συνόλου τους, στους στεγασμένους της ίδιας επιχείρησης .
ΣΤ )  Για το τέλος ακίνητης περιούσιας το γνωστό ΤΑΠ , είναι αποκαλυπτικά τα στοιχεία που δείχνουν, αλλού μεν και μάλιστα σε ολόκληρες Δημοτικές Ενότητες ( πρώην Δήμους ) να μην επιβάλλεται καν. Αλλού να εισπράττεται  κανονικά Και αλλού να επιβάλλεται μερικώς και διακριτικά  μόνο σε μια ή δυο κοινότητες . Δηλαδή  αλαλούμ . Το ΤΑΠ όμως θα πρέπει να ξέρεται , δεν είναι δυνητικό είναι υποχρεωτικό τέλος και πρέπει  όχι μόνο να επιβάλλεται αλλά και να επιβάλλεται κατά τρόπο ενιαίο και καθολικό κι όχι διακριτικά ή και καθόλου !! Όσα λοιπόν δεν εισπράχτηκαν όλα αυτά τα χρόνια απ` την μη επιβολή αυτού του ειδικού τέλους, ποιος θα τα αναπληρώσει τώρα ? Ποιος θα αναλάβει να δικαιολόγηση και να εξηγήσει σε όλους τους άλλους συμπολίτες μας γιατί μέχρι τώρα και για σειρά ετών, ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ  κι όχι όλοι  όπως είναι το λογικό το δίκαιο και το νόμιμο ? Ποιος ευθύνεται γιαυτό ? Θα ΚΑΤΑΒΑΛΟΥΝ μήπως τώρα αυτοί κι όσοι τέλος πάντων ευθύνονται , τη χασούρα  στα δημοτικά ταμεία για να εμπεδωθεί , να αποδοθεί και να αποκατασταθεί στους δημότες αίσθημα δικαίου και ισότητας? Πως είναι δυνατόν επί 10 ή 15 συναπτά έτη  να “ξέχασαν” οι εκάστοτε αρμόδιοι των Δήμων μας, την υποχρέωσή τους για είσπραξη του ΤΑΠ ή στη χειρότερη  να την εφαρμόζουν διακριτικά όμως ανάμεσα σε κοινότητες και δημότες πράγμα ανεπίτρεπτο και παράνομο?? Οι ίδιοι αυτοί αρμόδιοι όμως, ξέχασαν ποτέ μήπως να πάρουν καθ` έκάστην του μηνός το μισθό τους, παχυλότατο- παχυλότατο μάλιστα  τότε ( τώρα για τις νέες Δημοτικές αρχές οι αμοιβές μειώθηκαν δραματικά η αλήθεια είναι ), για να μην θυμίσω τους πάλαι ποτέ διπλοτριπλοαμοιβόμενους αιρετούς μας, των απίθανων εκείνων εποχών και παροχών, που κατάντησαν τη χώρα εδώ που βρίσκεται σήμερα?.  Σε βάρος των πολλών και σε όφελος των επιτηδείων ΞΕΧΑΣΙΑΡΗΔΩΝ και των ανεύθυνων ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΩΝ .  Διερωτώμαι πάντως, πως όλα αυτά τα χρόνια γινόντουσαν μεταβιβάσεις , αγοραπωλησίες κλπ περιουσιακών στοιχείων  ενώ ήταν υποχρεωτικό να προσκομίζεται  στις διάφορες υπηρεσίες απόδειξη - βεβαίωση πληρωμής του ΤΑΠ ( κι όχι περί μη οφειλής ), που μόνο ο Δήμος είχε την αρμοδιότητα και τη δυνατότητα να παρέχει στους ενδιαφερόμενους.  Μου κινεί την περιέργεια….
ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ για την αποκατάσταση της νομιμότητας και του αισθήματος δικαίου,  να καθοριστεί αμέσως τώρα ( αργήσαμε χαρακτηριστικά ) ενιαίος συντελεστής ΤΑΠ για ολόκληρο το Δήμο και να κοινοποιηθούν ταχύτατα τα στοιχεία στη ΔΕΗ για την είσπραξη . Το ΤΑΠ αφορά σε όλους τους χώρους, στεγασμένους και  οικοπεδικούς , ηλεκτροδοτούμενους και μη , εντός αλλά και εκτός σχεδίου πόλης για τις πάσης μορφής  κτιριακές εγκαταστάσεις . Όπου δεν ισχύει  αντικειμενικός προσδιορισμός της αξίας του ακινήτου ο Δήμος αποφασίζει  καθορίζοντας ο ίδιος την τιμή με βάση υπαρκτά στοιχεία των ΔΟΥ , των συμβολαιογράφων κλπ . Επίσης  απαιτείται επικαιροποίηση καταστάσεων της ΔΕΗ βάση των  νέων τιμών ζώνης που δυστυχώς δεν προσαρμόστηκαν  στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος με αποτέλεσμα  η συνολική δουλειά προσαρμογής να αυξάνει τώρα κατά πολύ, πέραν βεβαίως της συνεχιζόμενης  επιπρόσθετης απώλειας εσόδων και εξ αυτού του λόγου ! Επομένως ο καθορισμός πρέπει να είναι σαφής , καθολικός και αυτός που επιβάλει ο Νόμος και πολύ φοβάμαι  πως γιαυτό δεν είμαστε αρμοδίως καθόλου έτοιμοι και προετοιμασμένοι κατάλληλα και επαρκώς.  Το  0,30/τμ ως κοινός συντελεστής ΤΑΠ είναι μια λογική πρόταση αν λάβει υπ` όψη του κανείς ότι εκ του συνόλου των εισπράξεων αυτών , το 2 % παρακρατείται ως προμήθεια απ` την ΔΕΗ , ένα δε ακόμη ποσοστό της τάξεως του 25 % αποδίδεται στη Γενική κυβέρνηση για να μοιραστεί βάση κριτηρίων μέσω των ΚΑΠ στους Δήμους όλης της χώρας . 
Εκείνο όμως που επισημαίνω και παρακαλώ να συζητηθεί οπωσδήποτε και να αποφασιστεί, είναι η αναδρομική επιβολή του ΤΑΠ  εκεί και όπου ΔΕΝ είχε μέχρι τώρα επιβληθεί φυσικά σε βάρος όλων των υπολοίπων συνδημοτών και κατά παράβαση του νόμου που προβλέπει την υποχρεωτική  είσπραξή του. Αποτελεί βεβαίως η ενσυνείδητη μη  είσπραξή του παράνομη πράξη . Το δικαίωμα της αναδρομικής είσπραξης παρέχεται, υπάρχει και εκτείνεται σε βάθος πενταετίας προ της λήξεως του τρέχοντος έτους, δηλαδή από το 2007 και μετά έως σήμερα .
Κάθε “σφύριγμα”  αδιαφορίας ως προς τα όσα επισημαίνω, θα είναι ευθεία  προσπάθεια συγκάλυψης  ευθυνών, αλλά και πράξη απολύτως επιζήμια για τα οικονομικά συμφέροντα του Δήμου που επιφέρει η μη άσκηση δικαιώματος είσπραξης οφειλομένων .  Επίσης απ` τις αρχικές επισημάνσεις μου προκύπτει και είναι  νομίζω ολοφάνερο πως δεν έχουν δηλωθεί  ορθώς και ειλικρινώς οι πραγματικές επιφάνειες τόσο των κατοικιών όσο και των  χώρων γενικής χρήσεως . Παρατηρούνται μάλιστα περιπτώσεις ιδιοκτησιών με δηλωμένα , άλλα τετραγωνικά  για τα τέλη φωτισμού και καθαριότητας και άλλα για το ΤΑΠ . Επειδή όλα αυτά λοιπόν χρήζουν έλεγχου διορθώσεων και επανακαθορισμού , θα πρέπει μάλλον να αποφασιστεί η ανάθεση του όλου αυτού έργου και του συντονισμού ενεργειών,  σε έναν σχετικό και ικανό επαγγελματία , ή ομάδα επαγγελματιών πχ μηχανικών, για την ταχύτατη σύνταξη σωστά πλέον και νόμιμα του μητρώου ιδιοκτησιών, προς ορθή και δίκαιη επιβολή των διαφόρων τελών – φόρων και δικαιωμάτων στους υπόχρεους .
Το έργο είναι σχετικά περίπλοκο και ογκώδες , απαιτεί δε χρόνο , γνώση , υπευθυνότητα , εξοικείωση με το αντικείμενο , καταλληλότητα και αμεροληψία . Θεωρώ πως οι Δημοτικές υπηρεσίες, αποδεδειγμένα λόγω της επικρατούσας κατάστασης , δεν είναι σε θέση να αναλάβουν και να φέρουν γρήγορα, άρτια και επιτυχώς αυτό το έργο σε πέρας . Ένα μέρος των ξεχασμένων και αδέσποτων εισπράξεων απ` τα πολλά αυτά οφειλόμενα , ας διατεθεί σε κατάλληλους εξωτερικούς  συνεργάτες  για το συμμάζεμα αυτής της άθλιας κατάστασης που αν είχα την ευκαιρία να αναλύσω περισσότερο , θα αποκαλυπτόταν το μέγεθος της τραγικότητάς της .

Με ευθύνη
Θανάσης Παπακωνσταντίνου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου