~ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΚΑΛΟΠΙΣΤΟ ΕΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟ ΑΙΡΕΤΟ ~
Mε αφορμή τον τελευταίο πόλεμο ανακοινώσεων και αλληλοκατηγοριών μεταξύ των μελών της οικονομικής επιτροπής του Δήμου αλλά και παρατάξεων και επειδή αυτού του είδους οι τακτικές ένθεν κακείθεν δεν οδηγούν σε λύσεις αλλά αντιθέτως , έστω και ακουσίως , τις υπονομεύουν , θα ήθελα να παρακαλέσω όλους τους εμπλεκόμενους που επιθυμούν να αφιερώσουν ελάχιστο μόλις απ` τον χρόνο τους, που εν τω μεταξύ βρίσκουν και κατασπαταλούν για να οξύνουν την αντιπαλότητα τους , να σταθούν με μια σχετική προσοχή σε όσα έχω κι εγώ να πω για το επίμαχο θέμα του προϋπολογισμού , διαβάζοντάς τα με υπομονή ως το τέλος .
Δεν είναι πρόθεσή μου να συμβουλέψω κανέναν, απλά την γνώμη μου παραθέτω και ίσως αποδειχθεί χρήσιμη. Μακάρι ….
Πολλές φορές έχω κάνει τη σκέψη πως οι αιτίες της προφανούς ασυνεννοησίας και της εν τέλει αντιπαλότητας που έχει δημιουργηθεί μεταξύ ,κυρίως, των μελών της πλειοψηφίας , δεν οφείλεται σε μεγάλες και ανυπέρβλητες διαφορές ούτε στις δυσκολίες αλληλοκατανόησης , άλλωστε κοινοί είναι και ήταν οι στόχοι τους.
Αλλά στις εμφανέστατες ανεπάρκειες των υπηρεσιών του Δήμου , που δεν είναι βέβαια πρόσφατο σύμπτωμα αλλά χρονίζει και που τροφοδοτούν δυστυχώς και βαρύνουν με περαιτέρω προβλήματα το ήδη κακό κλίμα.
Αυτή μου τη σκέψη ως πιθανότητα , έρχεται να μου την κάνει πεποίθηση πλέον, η δήλωση του Γιώργου Βαφιά ,που αποκαλύπτει μέσω της πρόσφατης τελευταίας ανακοίνωσης που εξέδωσε , την πρόθεσή του να μην συναινέσει για να μην παρανομήσει ( και σωστά κάνει ), αφού οι ίδιες οι υπηρεσίες ! του Δήμου σε ερώτησή του καθώς λέει ,απάντησαν ότι ο υπό κατάρτιση προϋπολογισμός έχει προβλήματα νομιμότητας μιας και στο προσχέδιό του δεν εγγράφει έσοδα από ύδρευση του 2012 . Σκεφτείτε τώρα παρακαλώ , τι του απάντησαν του ανθρώπου !!
Ότι « δεν υπάρχουν στο προσχέδιο του 2012 εισπράξεις από ύδρευση είναι μηδενικές και γιαυτό ο προϋπολογισμός ( του 2013 εν τω μεταξύ ) δεν είναι νόμιμος!! »
Αντέχει σε λογική επεξεργασία αυτή η απάντηση ? Ενώπιον λοιπόν όλων των παρευρισκομένων, μαζί και πολιτών όπως λέει ο ίδιος , οι εκπροσωπούντες την οικονομική υπηρεσία έδωσαν αυτή την εξήγηση-διαβεβαίωση προς ένα μέλος της οικονομικής επιτροπής, το οποίο στο κάτω κάτω δεν είναι και υποχρεωμένο να γνωρίζει λεπτομέρειες περί προϋπολογισμών , προϋποθέσεων ορθής σύνταξης κλπ . Οι “ειδήμονες” άλλωστε διαβεβαίωναν όχι όποιος κι όποιος , επομένως γιατί να αμφισβητηθεί.
Λέω λοιπόν πως αν έτσι απάντησαν ( όποιοι το έκαναν ), όχι ειδήμονες δεν είναι, αλλά κείνται πολύ μακράν του αντικειμένου εργασίας που τους εμπιστευτήκατε και για το οποίο μέχρι πρόσφατα καλοπληρώνονταν .Είναι για “κράξιμο” αν όντως έτσι απάντησαν. Πρέπει επομένως αμέσως να ελεγχθούν, γιατί κι αν ακόμη υποθέσουμε πως έτσι ήταν τα πράγματα , τότε αφού ήξεραν ότι ο υπό σύνταξη προϋπολογισμός δεν είναι νόμιμος, γιατί ωστόσο τον έφεραν για να τον εγκρίνεται εσείς??
Δηλαδή, όπως με το δίκιο του θα πει κι ο Γιώργος κι οποιοσδήποτε άλλος στη θέση του , αν δεν τύχαινε να τους είχε ρωτήσει, θα είχε άθελά του παρανομήσει !!
Μου κάνει μεγάλη και φυσικά αλγεινή εντύπωση, πως κανείς από τους επτά που ήταν παρόντα μέλη της επιτροπής και κυρίως ο Δήμαρχος ως Πρόεδρός της , μετά απ` αυτή την απάντηση , δεν ρώτησε όλους αυτούς τους φωστήρες, γιατί επιτέλους έφεραν προς τελική επεξεργασία κάτι παρανόμως συνταχθέν !!
Νομίζω ότι κάθε καλόπιστος θα συμφωνεί πως ότι λέω μέχρι τώρα έχει μια λογική βάση .
Όντως λοιπόν συνάγω το ασφαλές συμπέρασμα ότι το μεγάλο πρόβλημα του Δήμου , που δημιουργεί τις αγχωτικές καταστάσεις , τις δυσλειτουργίες , τις καθυστερήσεις , τις γκρίνιες και όλα τα συναφή κατά καιρούς , είναι η ανεπάρκεια των υπηρεσιών . Και μιλώ για πραγματική ανεπάρκεια, δεν μιλώ για προθέσεις . Σκεφτείτε εν τω μεταξύ ότι η οικονομική υπηρεσία έχει πέντε! τον αριθμό( μπόλικους- μπόλικους ζωή να`χουνε ) πτυχιούχους οικονομολόγους. Ο Δεκέμβρης μας αποχαιρέτησε , ο Γενάρης πέρασε , στο τέλος του Φλεβάρη πάμε κι ακόμη αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι σε θέση να εξηγήσουν επαρκώς , να ξεμπλέξουν από ασάφειες , απορίες , παρερμηνείες , παρεξηγήσεις κλπ τα περί αναγραφής ή όχι κονδυλίων στους ανάλογους κωδικούς , ώστε να συνταχθεί σωστά και να ψηφιστεί στην ώρα του ο προϋπολογισμός.
Κάνουν μάλιστα το ακριβώς αντίθετο. Ενσταλάζουν ίσως και εν αγνοία τους στους συμβούλους της επιτροπής , φόβους με τις αλλόκοτες απαντήσεις τους περί νομιμότητας και τους καθιστούν επιφυλακτικούς έως αρνητικούς , όπως προκύπτει κι απ` τη δήλωση του κ. Γ. Βαφιά.
Κατά τη γνώμη μου λοιπόν πέραν των όποιων ευθυνών των υπηρεσιών, αυτά όλα που σας λένε “πετάξτετα” και καθίστε μόνοι σας, ( αν θέλετε ρωτήστε κι ένα άνθρωπο της προκοπής με γνώσεις σχετικές από άλλο Δήμο ), συντάξτε τον προϋπολογισμό σας , εγγράψτε στα έσοδα της υπηρεσίας ύδρευσης τα αντίστοιχα βεβαιωμένα του 2011 + 30% , κι αν παρ` ελπίδα προκύπτει ακόμη διαφορά με τα έξοδα της συγκεκριμένης υπηρεσίας, έχετε την δυνατότητα βάσει των νομίμων εγκεκριμένων ισολογισμών της ΔΕΥΑΕΤ, να εγγράψετε τα βεβαιωμένα ή τα εισπραχθέντα για το 2011-2012 απ` την ΔΕΥΑΕΤ ώστε να κλείσετε την τυχόν διαφορά εσόδων-εξόδων, αφού έτσι κι αλλιώς έγκυρα και νόμιμα τα όποια έσοδα της πρώην Δημοτικής αυτής εταιρείας θα αποτελούν για το 2013 νόμιμα έσοδα του Δήμου.
Θυμίζω εν τω μεταξύ πως ενώ έχετε επωμισθεί ως Δήμος όλα τα έξοδα της πρώην ΔΕΥΑΕΤ τα οποία γράφονται και φέτος και πέρυσι στον προϋπολογισμό ( μόνο η ετήσια εξυπηρέτηση των δανείων της αγγίζει τα 200.000ευρω !! ), από έσοδαόμως ούτε ένα ευρώ όπως φαντάζομαι να ξέρετε !! Και μιας και αναφέρθηκα στη ΔΕΥΑΕΤ. Εδώ και τόσο καιρό που δεν ψηφιζόταν τέλος πάντων για διάφορους λόγους ο προϋπολογισμός και επομένως υπήρχε ο διαθέσιμος χρόνος και η ευκαιρία , γιατί κύριε Δήμαρχε δεν συγκαλέσατε συμβούλιο: α ) για τον καθορισμό των νέων τελών ύδρευσης –αποχέτευσης που είναι σε εκκρεμότητα εδώ και δυόμισι μήνες τώρα , (γιατί αυτή τη μία και μοναδική φορά στα δυο και πλέον χρόνια , που η μειοψηφία απαίτησε και ανέλαβε να φέρει έτοιμη διαμορφωμένη πρόταση στο ΔΣ, απεδείχθη θλιβερά ασυνεπής, με την ανοχή σας βέβαια ) , και β ) για την τελική τυπική παραλαβή της πρώην ΔΕΥΑΕΤ που θα θυμάστε βέβαια πως ενώ είχε δυο φορές προγραμματιστεί, τελικά για απροσδιόριστους λόγους ανεβλήθη. Σύμφωνα όμως με τους εκκαθαριστές , απ` το Γενάρη του 2012 σας παρείχαν το δικαίωμα είσπραξης τελών ύδρευσης, αλλά το δικαίωμα αυτό κακώς- κάκιστα βέβαια το απεμπολήσατε τότε και αφέθηκε για το μέλλοντα χρόνο, από σκοπιμότητα μάλλον ή και από πλήρη σύγχυση για το τι έπρεπε τελικώς να γίνει . Αν το είχατε τότε αξιοποιήσει ή έστω και αργότερα τον Ιούνιο του 2012, ή ακόμη αργότερα τον Νοέμβριο -Δεκέμβριο του 2012 , ένα μέρος του σημερινού προβλήματος θα ήταν ήδη λυμένο.
Θα μου πείτε τώρα βέβαια κάποιοι , πως δεν ήταν δική σας δουλεία αυτή. Ήταν της Δημοτικής Αρχής . Συμφωνώ, αλλά η καλή προαίρεση πάντα πρέπει να υπάρχει και να επιβάλλεται του κατώτερου εαυτού μας , θυμικού μας , που αλλιώς μας συμβουλεύει. Έτσι λοιπόν προτρεπτικά κινούμενοι θα μπορούσατε κι εσείς οι υπόλοιποι, να πειθαναγκάσετε εν τω μεταξύ και τους αρμοδίους , εν προκειμένω τον Δήμαρχο και τους άλλους, να ενεργούν έγκαιρα και ωφέλημα και να μην αδρανούν, ή λησμονούν τις υποχρεώσεις τους με πολλαπλές μάλιστα συνέπειες .
* Η εγγραφή εσόδων για το 2013 από τέλη ύδρευσης – αποχέτευσης είναι επιβεβλημένη δεν χωρεί αμφιβολία γιαυτό και απορώ πως το αυτονόητο δεν γίνεται κατανοητό απ` τους αρμόδιους υποτίθεται ( Άλλωστε αυτό δεν είναι ο προϋπολογισμός ως προς το σκέλος των εσόδων ?, πρόβλεψη δηλαδή, βασισμένη σε ρεαλιστικές εκτιμήσεις βεβαίως ) Κανένα πρόβλημα δεν δημιουργείται απ` την μη ύπαρξη βεβαιωμένων εσόδων το 2012. Οι υπηρεσίες σίγουρα παρασχέθηκανπρος τους Δημότες και το αντίτιμό τους , κακώς και κάτι παραπάνω! , δεν βεβαιώθηκε και δεν εισπράχθηκε , αλλά ωστόσο είναι απαιτήσεις υπαρκτές και συγκεκριμένες .
Με την προϋπόθεση ότι η Δημοτική Αρχή και οι αρμόδιες υπηρεσίες θα πράξουν το καθήκον τους που λησμόνησαν τη χρονιά που μας πέρασε , το ύψος των εσόδων από ύδρευση μπορεί μάλιστα να κυμανθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα για το 2013.
Αυτή η εγγραφή στα έσοδα από τέλη ύδρευσης θα πρέπει να γίνει τώρα κι όχι με αναθεώρηση, που χάριν αστειότητας φαντάζομαι προτείνουν ορισμένοι .
Αυτό είναι το ένα ζήτημα .
Το άλλο θέμα αφορά στη μείωση ή όχι του κόστους του Τεχνικού προγράμματος . Δεν είναι και προς θάνατο βέβαια αν μειωθεί το ποσό που αφορά σε κάποια έργα . Αυτή θα είναι μια διευκολυντική πράξη τρόπον τινά αν δεν είναι αλλιώς κατορθωτό να ισοσκελιστεί ο προϋπολογισμός . Δεν αφαιρούνται προμήθειες , έργα ή μελέτες.
Κάποια ποσά θα μειωθούν που μπορούν στο μέλλον και εφ` όσον χρειασθεί να προσαρμοστούν. Μάλιστα . Σημασία όμως έχει εδώ, ποιος αποφασίζει για το ύψος της μείωσης και από πια έργα θα γίνουν και πόσες περικοπές .
Σίγουρα δεν είναι ούτε κομψό , ούτε σύνηθες, ούτε θεσμικό , να αποφασίζουν μόνες τους οι υπηρεσίες ή και με κάποιους ακόμη , για κάτι τέτοιο και να το ξεφουρνίζουν στο παρά ένα στην επιτροπή, λες και το ΔΣ δεν έχει λόγο . Άλλες είναι οι καθορισμένες διαδικασίες και ως προς αυτό έχουν απόλυτο δίκιο όσοι ενίστανται , αλλά με τη διαφορά πως βγάζουν απ` το κάδρο της ευθύνης για ότι συνέβη, τους πραγματικούς υπεύθυνους, που με τα δεδομένα που έχω και εξ όσων αντιλαμβάνομαι, είναι οι αρμόδιες Δημοτικές υπηρεσίες .
Βεβαίως οι διοικούντες αιρετοί , αλλά και οι υπηρεσιακοί έχουν μεγάλο μέρος για να μην πω πως έχουν ολόκληρη την ευθύνη. Οι αιρετοί στο τέλος- τέλος μπορεί να συμβαίνει να έχουν μικρή σχέση με αυτές όλες τις διαδικασίες , όπως και έτσι είναι άλλωστε . Όμως οι υπηρεσιακοί γιαυτό είναι εκεί και πληρώνονται , έχοντας πολλοί απ` αυτούς μακρόχρονη υπαλληλική υπηρεσία και επομένως υποτίθεται εμπειρία . Για να φωτίζουν με τις γνώσεις τους τα μυαλά των αιρετών , που δεν είναι υποχρεωτικό να έχουν Μaster οικονομικών .
Εκτός κι αν οι μεν υπηρεσιακοί αρμόδιοι τα είπαν στους Διοικούντες κι εκείνοι τους παράκουσαν . Τότε το ζήτημα αλλάζει .Αυτό αν συμβαίνει όμως , εμείς οι πολίτες πρέπει να το μάθουμε για να καταλογίσουμε σωστά τις ευθύνες και σας παρακαλώ όλοι σας να συμβάλετε σ` αυτό . Δεν το πολυπιστεύω όμως , γιατί η απάντηση που έδωσε στο Γιώργο η οικονομική υπηρεσία άλλα δείχνει. Αν κρίνω δε κι απ` το προσχέδιο που παρουσίασαν την πρώτη φορά και σε σχέση με το δεύτερο, και τις ακατανόητες αλχημείες που επιχειρήθηκαν στο μεταξύ , αποκλείω να τις εμπνεύστηκε η Εκτελεστική τέτοιες αστειότητες.
Επομένως και στο προκείμενο θέμα , αν εγγράψετε έσοδα για το 2013 στην ύδρευση όπως επιβάλλεται άλλωστε, η αναμόρφωση του τεχνικού προγράμματος εν πολλοίς δεν θα χρειάζεται πλέον .Αλλά τέλος πάντων, που ακούστηκε να ψηφίζεται το τεχνικό πρόγραμμα προ καιρού και να μην έχει ληφθεί καν μέριμνα για το πώς θα “κουμπώσει” με τον προϋπολογισμό ? .
Τώρα θα μου πείτε πάλι , μόνο στο δικό μας Δήμο συμβαίνουν αυτά τα παράξενα ? Εγώ τι να πω… Απορία ψάλτου βήξ.
Γιαυτό Χριστιανοί μου ( στους αρμόδιους απευθύνομαι ), το τεχνικό , ο προϋπολογισμός και το ετήσιο πρόγραμμα δράσης ( μιας και δεν υπάρχει και επιχειρησιακό ), πρώτα συντάσσονται , ράβονται κόβονται για να κουμπώσουν μεταξύ τους και μετά ψηφίζονται !. Πάει κι αυτό .
Ως προς το άλλο που αναφέρει η παράταξη Γρίβα περί πρωτογενούς ελλείμματος κλπ φυσικά και δεν ευσταθεί. Πόθεν το έλλειμμα σε έναν προϋπολογισμό ισοσκελισμένο! ( όπως είναι ακόμα κι αυτός ο κακοσυνταγμένος προϋπολογισμένος ). Το έλλειμμα (προϋπολογισμού) για να υπάρχει, θα πρέπει να είναι, είτε συνειδητή επιλογή ή διαπιστωμένη πρακτική αδυναμία κάλυψης του σκέλους των εξόδων από εν δυνάμει έσοδα .Τέτοια περίπτωση εδώ δεν συντρέχει και επομένως αν υπήρχε έλλειμμα, όπως κακώς επιμένουν μερικοί , πρώτον θα ήταν ορατό και δεύτερο θα ήταν αναγκαίο να καλυφτεί αφού κατά νόμο ο προϋπολογισμός θα πρέπει να κατατεθεί ισοσκελισμένος. Κι ο μόνος τρόπος να καλύψεις έλλειμμα είναι ο δανεισμός . Είδε μήπως πουθενά κανείς από σας να αναφέρεται δανεισμός ?? Γιαυτό σας λέω , τα περί ελλειμματικού προϋπολογισμού είναι .…άστα καλύτερα .
Τέλος , αυτή η υπόθεση με τις οφειλές που μάλιστα χρονίζουν απ` ότι καταλαβαίνω , δεν αντιλαμβάνομαι γιατί είναι πρόβλημα. Βεβαίως και δεν είναι σε καμιά περίπτωση στην εξαιρετική ευχέρεια του Δημάρχου να κάνει κατά πως νομίζει εκείνος ακόμα και αγνοώντας ή ετεροχρονίζοντας τακτοποιήσεις νομίμων οφειλών.
Οι υποχρεώσεις πρέπει να εξοφλούνται το συντομότερο δυνατό και να μην αφήνονται να “θεριεύουν” κι άντε να τις εξυπηρετήσεις μετά. Επειδή όπως διαβάζω στην κοινή ανακοίνωση των τριών συμβούλων , οι οφειλές αυτές αφορούν ένα μάλλον σεβαστό ποσό (για προμήθειες και παροχή υπηρεσιών) , έχω τη γνώμη πως με συναίνεση και ειλικρινή διάθεση για αντιμετώπιση του προβλήματος , κυρίως απ` τη μεριά του Δημάρχου αλλά και τη δική τους , θα είναι εύκολο τελικά να βρεθεί ο ενδεδειγμένος τρόπος ώστε νομότυπα να ικανοποιηθούν σύντομα όσοι αναμένουν να εξοφληθούν. Και ο προϋπολογισμένος , ο υπαρκτός όμως , είναι το κλειδί για τη λύση και αυτού του προβλήματος .
Με ψυχραιμία , με καλή διάθεση συνεννόησης , με τη λογική κι όχι το θυμικό , με προσοχή στις σκοπιμότητες ορισμένων και με προσαρμογή όλων των πλευρών στις κανονιστικές διαδικασίες που επιβάλουν τη σύνταξη και μόνο αυτή, του ετήσιου προϋπολογισμού απ` την οικονομική , βάση μιας σειράς προϋποθέσεων και απαιτήσεων (όπου τυχόν υπάρχει διαφορετική γνώμη πλειοψηφικά τακτοποιείται η διαφωνία ), όλα θα γίνουν καλύτερα και ευκολότερα κατορθωτά..
Αυτή η προσπάθεια πρέπει να γίνει και να τελεσφορήσει αφού μάλιστα δεν υπάρχει και καμιά απολύτως δυνατότητα να αναπέμπεται το σχέδιο του προϋπολογισμού στην Εκτελεστική για επανασχεδιασμό όπως ατυχώς γινόταν μέχρι τώρα ( με την προτροπή βέβαια κάποιου μέλους της επιτροπής, που την έγραψε κιόλας στην πρωτοφανή απόφαση ( ευτυχώς ), έτσι για να μείνει κιόλας στο μέλλοντα χρόνο ως μοναδικό Πανελληνίως παράδειγμα προς αποφυγή, πέραν της κακοβουλίας.…)
Οι αρμοδιότητες των συμμετεχόντων στην οικονομική, επιβάλουν την έγκαιρη σύνταξη του προϋπολογισμού και την εισαγωγή του για συζήτηση και ψήφιση στο ΔΣ . Η οικονομική δεν ψηφίζει ούτε αναπέμπει , είναι υποχρεωμένηνα συντάξει !
Η μη σύνταξη του σχεδίου προϋπολογισμού απ` την οικονομική, ισοδυναμεί με παράληψη καθήκοντος των μελών της και αυτό ελέγχεται πειθαρχικά , διοικητικά και ποινικά , άλλο αν δεν υπάρχει προηγούμενο, γιατί κάτι ανάλογο με άρνηση! σύνταξης προϋπολογισμού δεν έχει ποτέ ξανασυμβεί στη χώρα !.
**Αντιλαμβάνομαι πως τόσο εσύ Γιώργη όσο και τ` άλλα παιδιά Ντάλας και Πλακάκης (αλφαβητική είναι η σειρά ), για τον τόπο και σεις νοιάζεστε και πασχίζετε και επιθυμείτε να εκτελείτε τα καθήκοντά σας στα πλαίσια της νομιμότητας ( πολύ σωστά )και εξυπηρέτησης του κοινού συμφέροντος κι αυτό είναι προς τιμή σας .
Μην είστε όμως σίγουροι πως το ίδιο επιθυμούν όλοι . Εσείς άλλωστε τους ξέρετε καλύτερα .
Το διοικητικό μας σύστημα πονάει κι αυτό είναι εμφανές .Δεν είναι βέβαια απρόσωπο, έχει ταυτότητα και διεύθυνση, αλλά .η δική μου τουλάχιστον πρόθεση δεν είναι τούτη την ώρα να στοχοποιήσω κανέναν γιατί δεν έχει νόημα ούτε αποτέλεσμα θα είχε .Είναι ανάγκη όμως, αυτή η υπαρκτή ανθρώπινη αδυναμία , να μπολιαστεί με τη δύναμη που της λείπει και που θαχετε σαν είσαστε όλοι μαζί, για να μην αφεθεί να “αδυνατίσει” κι άλλο . Έχει ανάγκη απ` την ανοχή και την βοήθεια όλων , ακόμη κι εκείνων που απερίσκεπτα κι ανεύθυνα πολλές φορές πικραίνει , μπορεί κι αθέλητα. Λύση άλλη για τον τόπο και το καλό του δεν υπάρχει . Φαντάζομαι πως και οι τρεις σας , νοιώθετε κι αντιλαμβάνεστε ακόμη κι όσα δεν λέω .
Πρώτα η Λογική λοιπόν, υπομονή , ανοχή στο διαφορετικό , σύνθεση και προσοχή στο ποιος επιδιώκει τι και γιατί . Αυτή κατά τη γνώμη μου είναι η συνταγή συνύπαρξης και αποτελεσματικότητας .**
Συγνώμη γιατί σας κούρασα όσους μου κάνατε την τιμή να διαβάσετε όσα γράφω μέχρι τέλους , αλλά είχα ανάγκη να τα πω όλα αυτά . Κι όχι απευθυνόμενους σε φίλους άσπονδους , αλλά με την πεποίθηση πως απευθύνομαι από καρδιάς σε καλόπιστους και συντοπίτες φίλους .
Και επειδή κανείς …προφήτης μετά Χριστόν , τα ίδια ακριβώς έλεγα προς κάθε κατεύθυνση και πριν από ένα μήνα και πριν από δυο και δυόμισι .Με αποδείξεις και ονόματα που λέει και το άσμα . Δυστυχώς όμως …
ΥΓ. Σε ότι αφορά τις εισπράξεις για ύδρευση του 2012 που δυστυχώς δεν έγιναν γιατί δεν βεβαιώθηκαν άλλωστε , θέλω να σας επισημάνω την ευθύνη όχι μόνο των αιρετών της Διοίκησης του Δήμου που είναι βεβαίως αναμφισβήτητη, αλλά και των υπηρεσιακών και προς τούτο σας παραθέτω ένα μικρό απόσπασμα του νομικού πλαισίου που καθορίζει τα σχετικά.: …« ο αρμόδιος για τον προληπτικό έλεγχο των δαπανών Επίτροπος, κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους παρακολουθεί την κανονική είσπραξη των εσόδων των Ο.Τ.Α. και ασκεί τον έλεγχο για την είσπραξη των νομίμως βεβαιωθέντων χρεών, οφειλών ή προστίμων Σε περίπτωση που διαπιστώσει αδράνεια είσπραξης των εσόδων από τα αρμόδια όργανα διοίκησης ή τις οικονομικές υπηρεσίες καλεί τούτους, με έγγραφό του… να ενεργήσουν μέσα σε τασσόμενη εύλογη προθεσμία για την είσπραξη. Εάν ηαδράνεια συνεχίζεται, οφειλόμενη σε δόλο ή βαριά αμέλεια των διοικούντων τον Δήμο προσώπων, ή των προϊσταμένων και υπαλλήλων των οικονομικών υπηρεσιών, παραπέμπει, τα μεν αιρετά υπαίτια πρόσωπα με αιτιολογημένη εισήγηση του στην Επιτροπή του άρθρου 232 του ν.3852/2010 για προσωπικό καταλογισμό τούτων με το ποσό της θετικής ζημίας που προξένησαν,τους δε υπαλλήλους των υπηρεσιών που προκάλεσαν ζημία στην περιουσία του Δήμου, στο Ελεγκτικό Συνέδριο για καταλογισμό των ζημιών τούτων ».
Αναρωτιέμαι. Καλά ολόκληρο το ΔΣ , ο Δήμαρχος , οι αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι οικονομικών και ύδρευσης, οι αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες , σύσσωμη η μειοψηφία κλπ , όταν κάθε φορά ενέκριναν την οικονομική διαχείριση των τριμήνων, δεν έβλεπαν πως δεν βεβαιώνονταν τέλη ύδρευσης για το 2012 ?? Τώρα θα μου πείτε ποια τρίμηνα , αυτοί πέρασαν τον Αύγουστο του 2012, το τρίμηνο απ` τον Σεπτέμβριο του 2011 και έχουν ακόμα και τώρα σε εκκρεμότητα , τα δυο τρίμηνα του 2012. Γίνεται έτσι σωστή δουλειά και έγκαιρος έλεγχος εκτροχιασμού καταστάσεων ??!!
Επομένως υπεύθυνοι για την μη βεβαίωση και είσπραξη εσόδων από παροχή υπηρεσιών ύδρευσης , είναι και η Δημοτική Αρχή στο σύνολό της και οι υπηρεσίες που αδράνησαν να κάνουν τη δουλεία τους, ή και να ενημερώσουν εγγράφως και επισήμως το ΔΣ αν η Δημοτική αρχή παρά την πιθανή ενημέρωσή της, συνέχιζε να αδρανεί και να παρανομεί !!
Κλείνοντας επισημαίνω πως το ίδιο ακριβώς ισχύει και με την ευθύνη για την μη ψήφιση μέχρι τώρα του Προϋπολογισμού . Η ευθύνη δεν αποδίδεται μόνο σε ένα μέρος των μελών της αρμόδιας επιτροπής , αλλά στο σύνολό τους, με πρώτο και καλύτερο τον Πρόεδρό της δηλαδή το Δήμαρχο.
Η δουλειά του Προέδρου δεν είναι να αποδέχεται , λόγω μη καλής γνώσης ενδεχομένως , τις απόψεις και τις ενστάσεις των όποιων μελών , ως αποφάσεις ! περί αναπομπής ( παρατύπως ) του προσχεδίου στην Εκτελεστική. Τα μέλη έχουν και μπορεί να εκφράζουν όποια γνώμη νομίζουν .Αυτό δεν σημαίνει πως είναι και η σωστή.
Η αρμοδιότητα του Προέδρου είναι να επιβάλει τις διαδικασίες που περιγράφει ο Νόμος κι αν δεν υπήρχε ομοφωνία ας επικρατούσε στη σύνταξη για τα επιμέρους η πλειοψηφική άποψη. Τότε στην πρώτη συνεδρίαση, γιατί δεν υπήρχε λόγος να υπάρξει δεύτερη και τρίτη και….
Η οικονομική δεν ψηφίζει είπαμε , συντάσσει . Το ΔΣ συζητά , επιφέρει τυχόν αλλαγές , οριστικοποιεί , ψηφίζει .
Επομένως κ. Δήμαρχε μην απειλείτε με τόση ευκολία για απόδοση ευθυνών μόνο όσους διαφωνούν , γιατί και δική σας , ως Προέδρου, ήταν η ευθύνη που δεν έφτασε το σχέδιο του προϋπολογισμού στην ολομέλεια του συμβουλίου . Μάθετε λοιπόν απ` τα λάθη σας για να μην τα επαναλαμβάνετε . Και κυρίως κρατήστε χαμηλά τους τόνους, όταν μάλιστα η ευθύνη διαχέεται. Όλοι σας πρέπει να το κάνετε αυτό.
** Κύριε Ντάλα , απλά σημειώνω σχετικά με τις τελευταίες απόψεις σας , πως η ελαστικότητα στους χρόνους για την έγκριση των προϋπολογισμών των Δήμων είναι δεδομένη απ` το Ελληνικό Δημόσιο, επειδή γνωρίζει καλάτην ανεπάρκεια σε πολλές περιπτώσεις, των ανθρώπων και των μηχανισμών της αυτοδιοίκησης . Άλλωστε γιαυτό σας έθετε ως καταληκτική ημερομηνία την 31η Ιανουαρίου ( παρά τον Κώδικα ) και μάλιστα μόλις την Παρασκευή ( τέλος Φλεβάρη σχεδόν ), ο Υπουργός Εσωτερικών προειδοποίησε με περικοπές απ` τους θεσμοθετημένους πόρους, τους Δήμους που δεν έχουν ακόμη ψηφίσει τους προϋπολογισμούς τους και τους προέτρεψε να το κάνουν σύντομα τις επόμενες μέρες Επομένως υπάρχει αρμοδίως ανοχή και κατανόηση. Γιαυτό μην επαναλαμβάνετε και σεις το λάθος του Δημάρχου, με απειλές για ευθύνες ως προς τους χρόνους που δεν τηρήθηκαν κλπ (ως συνήθως βέβαια ). Οι χρόνοι αυτοί δεν είναι απόλυτοι.
Για όλα τα παραπάνω, απαιτείται νομίζω άμεση σύγκληση της οικονομικής. Κατάρτιση του προϋπολογισμού με τις παραδοχές που περιγράψαμε και το ίδιο απόγευμα αν είναι δυνατόν, συνεδρίαση του ΔΣ για ψήφιση και αποστολή του σχεδίου προϋπολογισμού για έγκριση .
Οι καιροί ου μενετοί …
Φιλικά κι όχι …. αυλο-κολακευτικά ( κατά ορισμένους )
Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου