Κυριακή, Μαρτίου 10, 2013

ΔΗΜΟΣ ΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ – ΕΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ….. ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ !!


Προ πέντε έξη ημερών σε μια ανοιχτή επιστολή μου με αποδέκτες κυρίως τους εκπροσώπους μας στο Δήμο, μεταξύ άλλων επεσήμαινα και την σημαντική αρνητική συμβολή του υπηρεσιακού Δημοτικού παράγοντα  στην άρρυθμη δημοτική λειτουργία ,  ή την εν γένει Δημοτική δυσλειτουργία .
Ανέφερα συγκεκριμένους λόγους και αιτίες ένεκα των οποίων οδηγήθηκα στο συμπέρασμα που διατύπωνα .
Πριν αλέκτωρ λαλήσει ….  δυο ανακοινώσεις , του Δημάρχου και του Δήμου , έρχονται να επιβεβαιώσουν και να ενισχύσουν έτι περισσότερο τα όσα έλεγα .
Η πιο πρόσφατη, μόλις χθεσινή, αναφέρεται στο πρακτικό της έκτακτης συνεδρίασης του ΔΣ για το θέμα των σκουπιδιών και το εκρηκτικό πρόβλημα της αποκομιδής τους που δεν την καθιστά εφικτή η υπαρκτή αδυναμία προμήθειας  καυσίμων και λιπαντικών για τα απορριμματοφόρα και τα λοιπά χρειαζούμενα μηχανήματα , λόγω της γνωστής ανυπαρξίας προϋπολογισμού.
Εκεί διαβάζοντας κανείς , διαπιστώνει μια άλλη νέα μεγάλη διάσταση απόψεων ως προς την δυνατότητα τελικά του Δήμου να προμηθευτεί καύσιμα κλπ.
Η πλευρά της Δημοτικής Αρχής ισχυρίζεται πως αυτό δεν είναι εφικτό , λόγω μιας υπουργικής απόφασης που ουσιαστικά απαγορεύει πέραν της 31-1-2013 την εκτέλεση δαπανών σε βάρος του προϋπολογισμού του προηγούμενου έτους και που χρονικά διαφοροποιεί ότι ίσχυε μέχρι πέρυσι για τις υποχρεωτικές τουλάχιστον δαπάνες.

Η άλλη πλευρά , δηλαδή από κοινού όλες οι υπόλοιπες δημοτικές παρατάξεις οι οποίες άλλωστε αποτελούν πλέον τη συνήθη( έστω και ετερόκλητη ) πλειοψηφία του ΔΣ και των επιτροπών , έχουν και διατυπώνουν την γνώμη με απόλυτο τρόπο , πως η Δημοτική Αρχή μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα σε προμήθεια πετρελαίου με βάση κανονιστικές διατάξεις και διαδικασίες , επικαλούμενη άρθρα Νόμων κλπ.
Για μια λοιπόν ακόμη φορά  διαπιστώνω πως oι “ετεροεπαγγελματίες” αιρετοί μας , με προφανές έλλειμμα σχετικής γνώσης , “επιχειρούν” να αλώσουν και να υποκαταστήσουν στο επάγγελμά τους και την υπηρεσιακή τους ευθύνη, αυτούς που ως αρμόδιο υπαλληλικό προσωπικό έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο για τέτοιου είδους θέματα που απαιτούν οπωσδήποτε καλή , έγκυρη και  “φρέσκια” γνώση του όλου πλαισίου που τα διέπει.
Διερωτώμαι ειλικρινά γιατί γίνεται αυτό ?. Γιατί δεν αρκούνται οι αιρετοί μας στις υπηρεσιακές υποδείξεις , όπως κάνουν άλλωστε και για ένα σωρό αλλά ζητήματα ?
Τι δυσεξήγητη μανία είναι αυτή, να επωμισθούν ευθύνες και υποχρεώσεις άλλων ?
Ελατέ λοιπόν τώρα να δούμε και να βρούμε μαζί , το σημαντικό( όπως συνεχίζω να ισχυρίζομαι ) ποσοστό ευθύνης των Δημοτικών υπηρεσιών γιαυτό το συνεχές αλαλούμ απόψεων και την ατέρμονη αμφισβήτηση της μιας πλευράς απ` την άλλη .
Αναφέρεται ο Δήμαρχος με την ανακοίνωσή του στη σχετική νέα  ΚΥΑ με βάση την οποία κατά την άποψη του ιδίου και των υπηρεσιών του ( αυτό προκύπτει απ` την αμέσως προηγούμενη, απ` αυτή , ανακοίνωση ), δεν επιτρέπεται σε Δήμους που δεν έχουν ψηφίσει τον ετήσιο προϋπολογισμό τους μέχρι 31-1-2013, καμία δαπάνη πέραν της μισθοδοσίας και της απόδοσης των κρατήσεων στα ασφαλιστικά ταμεία .
Παραθέτω προς αποφυγή παρανοήσεων και για την τήρηση της δεοντολογίας , το σχετικό ακριβές απόσπασμα απ` την απάντηση των αρμοδίων υπηρεσιών προς τον Δήμαρχο και η οποία ως επίσημο έγγραφο βρίσκεται ανηρτημένη στις διάφορες τοπικές ιστοσελίδες αλλά και στη σελίδα του Δήμου. Λέει λοιπόν :
« Σύμφωνα με την ΚΥΑ...τάδε κλπ …,σε περίπτωση μη ψήφισης του προϋπολογισμού μέχρι την 31η Ιανουαρίου , καμία δαπάνη  πλην των πληρωμών αποδοχών προσωπικού και απόδοσης των αυτών κρατήσεωνδεν θεωρείται νόμιμη » ( Βέβαια των αυτών κρατήσεων δεν έχει νοηματική ορθότητα , αλλά οι δημοτικές υπηρεσίες δεν είναι η πρώτη φορά που γράφουν απρόσεχτα ότι τους κατέβει και δεν εννοώ απαραίτητα την οικονομική. Η σωστή έκφραση όπως άλλωστε αναγράφεται και στο επίσημο κείμενο της ΚΥΑ είναι : …των επ` αυτών κρατήσεων κλπ  )
Αυτό το ( επ` ) κάνει τη διαφορά και πιστέψτε με είναι πολύ μεγάλη .  Απαιτείται προσοχή και αίσθηση ευθύνης όταν πρόκειται για επίσημη υπηρεσιακή αλληλογραφία που δημοσιοποιείται κιόλας Τέλος πάντων, συνεχίζω .
Επομένως η Υπουργική απόφαση της 18-12-2012, είναι σαφής σαφέστατη, έτσι που περισσότερο δεν γίνεται !. Αναφέρει ρητά  πως καμία απολύτως δαπάνη δεν είναι ανεκτή και νόμιμη μετά την 31 Ιανουαρίου 2013 .
Κοιτάξτε τώρα σας παρακαλώ , την ειδοποιώ διαφορά της πραγματικής Υπουργικής απόφασης σε σύγκριση με εκείνη που αναφέρεται στην απάντηση που έχει δοθεί με επίσημο( το δημοσιευμένο ) υπηρεσιακό έγγραφο στο Δήμαρχο.
Η  ΚΥΑ λοιπόν λέει :  «  Σε περίπτωση μη έγκρισης του προϋπολογισμού μέχρι 31-1-2013 , εκτός εάν αυτό οφείλεται σε αποχρώντες αντικειμενικούς λόγους που γνωστοποιούνται αμελλητί στον Υπουργό Οικονομικών και αναγνωρίζονται ως τέτοιοι με απόφασή τουκαμία δαπάνη, πλην των πληρωμών αποδοχών προσωπικού και απόδοσης των επ’ αυτών κρατήσεων, δεν θεωρείται νόμιμη  ».  Συνεπώς, οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 160 του ΚΔΚ, περί διάρκειας ισχύος του προϋπολογισμού, εφαρμόζονται για πληρωμή δαπανών, μόνο μέχρι την 31η Ιανουαρίου. ( εκτός? αν ο υπουργός αναγνωρίσει …. κλπ. ).
Ρωτώ τώρα εγώ τον κάθε καλόπιστο αναγνώστη. Η αρμόδια υπηρεσία λέτε άραγε να θεώρησε και να αξιολόγησε ως περιττή και ανάξια λόγου και προσοχής ( γιαυτό και δεν τη συμπεριέλαβε στην ενημέρωση και στις επίσημες απαντήσεις της προς το Δήμαρχο ? ) , την φράση που περιέχεται στο αρθρο 3 παρ. 6  και ορίζει  την αμελλητί  γνωστοποίηση των λόγων μη έγκαιρης ψήφισης του προϋπολογισμού, που αν κριθούν και ίσως αναγνωρισθούν απ` τον Υπουργό ως αποχρώντες  αντικειμενικοί λόγοι  έτσι πιθανότατα ανοίγει  παράθυρο παράτασης ισχύος του προηγούμενου προϋπολογισμού, ώστε να αντιμετωπισθούν άμεσα τα προβλήματα τα σχετικά με υποχρεωτικές δαπάνες όπως πχ είναι τα καύσιμα κι όχι μόνο ??
Προφανώς δεν την αξιολόγησε  καν,  είμαι σίγουρος πως θα μου απαντήσετε. Στερώντας όμως παράλληλα απ` τη Δημοτική Αρχή, την πολύ ιδιαίτερη εκείνη γνώση, που ασχέτως εν τω μεταξύ με την πορεία της διαδικασίας σύνταξης και έγκρισης του προϋπολογισμού , θα μπορούσε έγκαιρα  να είχε οδηγήσει  ίσως , σε κάποια αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών και των επιτακτικών προβλημάτων που είναι κυρίως δυο.  Η προμήθεια καυσίμων για την αποκομιδή των σκουπιδιών και την εκτέλεση και άλλων εργασιών επισκευαστικών κλπ. , αλλά και οι δημοπρατήσεις απαραιτήτως των δυο τουλάχιστον έργων που κινδυνεύουν με νέα μακροχρόνια  καθυστέρηση λόγω αναμενόμενης αλλαγής του τεχνικού πλαισίου με βάση το οποίο σχεδιάστηκαν , επιφέροντας βέβαια στο Δήμο αυτή η τυχόν καθυστέρηση και μια επιπλέον οικονομική επιβάρυνση για την προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα  . 
Συμπέρασμα. Αν ο Δήμος επιμένω, είχε την τύχη να διαθέτει επαρκείς , προσεκτικές , συγκροτημένες και αποτελεσματικές κατά το δυνατόν υπηρεσίες , σήμερα πολλά απ` τα προβλήματα που καταταλαιπωρούν τον τόπο λόγω διχογνωμιών και αντιπαραθέσεων των αιρετών, δεν θα υπήρχαν . Η μη καλή γνώση όμως των διαδικασιών και των απαιτούμενων νομίμων ενεργειών, που εν πολλοίς οφείλεται στην ολοφάνερη αδυναμία των υπηρεσιών να ασκήσουν με επάρκεια τα καθήκοντά τους αλλά και να καθοδηγήσουν και να ενημερώσουν υπεύθυνα και με πληρότητα τους αυτοδιοικητικούς μας εκπροσώπους ,  δυστυχώς αυτά τα αποτελέσματα μας επιφυλάσσουν ίσως και χειρότερα .
Επομένως αν κάποιος μετά απ` όλα αυτά διερωτηθεί , ποια απ` τις δυο πλευρές έχει τώρα το δίκιο?, με ασφάλεια και χωρίς κανένα δισταγμό θα σας έλεγα , καμιά από τις δυο . Αν και αναγνωρίζω αρκετά ελαφρυντικά στη μεριά του Δημάρχου λόγω της μη υπεύθυνης και έγκυρης  ενημέρωσης απ` τις αρμόδιες υπηρεσίες του και της μη επισήμανσης εκ μέρους τους , όλων εκείνων των μικρών και μεγάλων δυνατοτήτων και ευκαιριών που εμπεριέχουν πάντοτε οι νόμοι και οι αποφάσεις , όπως συμβαίνει και στην προκειμένη περίπτωση .
Οι Δήμαρχοι δεν είναι , ούτε υποχρεούνται να είναι παντογνώστες , μακάρι βέβαια να ήταν . Γιαυτό υπάρχουν και αμείβονται οι αρμόδιες υπηρεσίες . Να  “τρέχουν”  με τις γνώσεις τους και τις νόμιμες διαδικασίες τα δημοτικά θέματα , αποτελώντας εκ του νόμου την μόνη και επίσημη διοικητική υποστήριξη της Δημοτικής Αρχής.
Αλίμονο αν δεν μπορούν τόσοι άνθρωποι στις υπηρεσίες , να το κάνουν με αξιοσύνη και αξιοπιστία  αυτό .
Η πλευρά τώρα των άλλων παρατάξεων και κάποιων συμβούλων κλπ , είναι πλέον φανερό και αναμφισβήτητο γεγονός πως στην περίπτωση αυτή έχει  απολύτως λάθος  όταν ισχυρίζεται και προβάλει ως επίσημη ενιαία μάλιστα θέση της , το περιεχόμενο  παλιών νομοθετημάτων όπως πχ ο ΚΔΚ, την στιγμή που μια νέα ΚΥΑ ήδη απ` τις  18-12-2012 , θεσπίζει καινούργιο πλαίσιο που μεταξύ άλλων αλλάζει πλέον και το χρονικό όριο παράτασης του προηγούμενου προϋπολογισμού.
Θα τους παρακαλούσα λοιπόν να αναγνωρίσουν και οι ίδιοι ( δεν είναι δα και κακό ), αυτή την αβλεψία και την λανθασμένη εντύπωσή τους, γιατί ούτε κι αυτοί είναι υποχρεωμένοι να …. υποκαθιστούν ανεπαρκείς υπηρεσίες και να γνωρίζουν πάντοτε και με ακρίβεια , σχεδόν τις καθημερινές αλλαγές στο νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τις δημοτικές λειτουργίες και που η γνώση τους  θα απαιτούσε καθημερινό διάβασμα δεκάδων ή και καμιά φορά εκατοντάδων σελίδων .
Η πλευρά του Δημάρχου απ` την άλλη, ναι μεν  δεν είχε απ` τις υπηρεσίες της  την κατάλληλη επίσημη ενημέρωση για το “φεγγίτη” της ΚΥΑ , είχε όμως νωρίς κι απ` τις 30-1-2013  εκείνους που της το «σφύριξαν » εγκαίρως , όπως κάνουν πάντα γιατί είναι μάλλον προσεκτικοί αυτοί σε ότι διαβάζουν για να το αντιλαμβάνονται πλήρως και να το ερμηνεύουν σωστά . Τότε όμως δεν εισακούστηκαν και ο χρόνος ως γνωστόν δεν γυρίζει πίσω !.
Σας το έγραψα κι άλλη φορά κ. Δήμαρχε και με συναίσθηση των λόγων μου σας πρότεινα να τραβήξετε και κανένα αυτί . Όμως εσείς Δημαρχεύετε , εσείς έχετε και την ευθύνη για ότι γίνεται ,  ή δεν γίνεται.
Κάλλιο αργά όμως παρά ποτέ. Εξ όσων διάβασα εστάλη τελικά μια επιστολή στον κ. Υπουργό ζητώντας του να αναγνωρίσει ως αποχρώντες αντικειμενικούς τους λόγους μη ψήφισης έως τώρα του προϋπολογισμού του Δήμου μας  και ενδεχομένως να επιτραπεί έτσι η παράταση ισχύος του προηγούμενου προϋπολογισμού .
Έχω όμως την εντύπωση και μακάρι να κάνω λάθος , πως ο Υπουργός δεν μπορεί ή θα δυσκολευτεί πολύ τέλος πάντων , να κάνει υπερβολική υπέρβαση του νέου χρονικού ορίου ως προς τη διάρκεια της ισχύος του προϋπολογισμού προηγούμενου έτους και πάντως πέραν δηλαδή της  31-3-2013 όπως όριζε ο ΚΔ Κενώ εσείς  ζητάτε δυο μήνες. Πρώτα βέβαια θα πρέπει να ευχηθούμε να αναγνωρίσει ο Υπουργός τους λόγους ως υποχρώντες αντικειμενικούς , γιατί δεν είναι και σίγουρο πως οι δικοί μας λόγοι για τη μη ψήφιση, μπορούν εύκολα και λογικά να θεωρηθούν ως τέτοιοι  και να μην εκληφθούν  πχ , ως η απόλυτη και πλήρης έκφραση της δεδηλωμένης απόφασης πολλών αν όχι όλων των συμβούλων, για παρατεταμένη ασυνεννοησία και ολική ρήξη άνευ μάλιστα  ιδιαιτέρου λόγου και αιτίας !!!
Γιαυτό καλού-κακού μην “γαιδουροδένετε” και προσπαθήστε όλοι σας να σταθείτε στο ύψος των αναγκών και των περιστάσεων τελειώνοντας άμεσα με τον προϋπολογισμό επιτέλους , αφού στο κάτω-κάτω ότι και να είναι και όπως και να είναι συνταγμένος αυτός , μόνο στο 30 - 40% θα εφαρμοστεί ( ως συνήθως γίνεται ) και αν και όποτε χρειασθεί , έτσι κι αλλιώς έχετε τη δυνατότητα της αναθεώρησης και της προσαρμογής του εντός του έτους .
Μια άλλη “λεπτομέρεια” που μου έκανε εντύπωση  στο δημοσιευμένο προχθές κείμενο της εισήγησης του Δημάρχου προς  την οικονομική  επιτροπή και διερωτήθηκα πως δεν την παρατήρησε κανείς , ήταν η αναφορά  στο άρθρο 3 παρ 6 της ΚΥΑ 18-12-2012 για το ποιες ακριβώς δαπάνες επιτρέπεται να πραγματοποιούνται μετά την 31-1-2013. Αναφέρει μεταξύ άλλων η εισήγηση του Δημάρχου : « … πλην των πληρωμών προσωπικού και απόδοσης των  αυτών κρατήσεων !, και των συντάξεων !!!  ».  Δεν ξέρω ποιος βλαξ προετοιμάζει τις εισηγήσεις του Δημάρχου, αλλά λίγη προσοχή δεν θα έβλαπτε και  νομίζω πως είναι επιβεβλημένη για να μην προκύπτουν φαιδρότητες που εκθέτουν.  Δήμαρχε ακούς ??  Ο Δήμος μέχρι ώρας , δεν γνωρίζω εγώ τουλάχιστον , να δίνει και συντάξεις !!
Και κλείνω με ένα τελευταίο και παρακαλώ τους φίλους που κάνουν τον κόπο και με υπομονή διαβάζουν ως το τέλος όσα γράφω, να το δουν με προσοχή .
Μεταξύ λοιπόν των διαφόρων απαντήσεων των υπηρεσιών προς τον κύριο Δήμαρχο στις 4-3-2013 , όπως αναφέρει το έγγραφο που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο , υπάρχει και η εξής απάντηση :  « Κύριε  Δήμαρχε στον προϋπολογισμό οικον. Έτους 2013 έχουν εγγραφεί έσοδα από ύδρευση στους Κ.Α  όπου  επιτρεπόταν , δηλαδή όπου υπήρξαν εισπραχθέντα έσοδα την προηγούμενη  χρήση  2012 ……..  σύμφωνα με την  ΚΥΑ 47490 / 18-12-2012 …….( εγγράφονται έσοδα μόνο σύμφωνα με τα εισπραχθέντα της προηγούμενης χρήσης  και όχι σύμφωνα με τα βεβαιωθέντα όπως ίσχυε με προηγούμενη ΚΥΑ ) »
Διαβάστε τώρα παρακαλώ τι ακριβώς λέει επισήμως η ΚΥΑ περί αυτού :                                                     «  Άρθρο 5 . Γενικές οδηγίες κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2013.
1.Στους προϋπολογισμούς εγγράφονται μόνο νομοθετημένα έσοδα και το ύψος τους προσδιορίζεται με βάση τα πραγματικά στοιχεία απόδοσης κάθε εσόδου λαμβάνοντας κυρίως υπόψη, τα διαχειριστικά αποτελέσματα του προηγούμενου οικονομικού έτους.  Η παράλειψη εγγραφής θεσμοθετημένων εσόδων από φόρους, τέλη, δικαιώματα και εισφορές που υποχρεωτικά επιβάλλονται και εισπράττονται βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, συνιστά αδράνεια είσπραξης εσόδων . Εάν το ύψος των εσόδων υπερβαίνει  αναιτιολόγητα  τις αποδόσεις του προηγούμενου οικονομικού έτους, ο Ελεγκτής Νομιμότητας καλεί το δημοτικό συμβούλιο να αναμορφώσει κατάλληλα τον προϋπολογισμό, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών. Οποιαδήποτε απόκλιση επί αυτών ( των εσόδων )  πρέπει να αιτιολογείται πλήρως από τις Οικονομικές Υπηρεσίες του Δήμου ή του φορέα, με αξιοποίηση σχετικών εγγράφων και λογικών υπολογισμών κατά τον έλεγχο του αρχικού προϋπολογισμού…. »
      Όπερ μεθερμηνευόμενα όλα αυτά δεν λένε πουθενά ότι δεν επιτρέπεται  να εγγραφούν έσοδα θεσμοθετημένα , επειδή δεν υπάρχουν εισπράξεις το προηγούμενο έτος.  Αλλά λένε σαφώς , πως αυτά ( τα έσοδα ) πρέπει να προσδιοριστούν κυρίως !!! λαμβάνοντας υπ` όψη την προηγούμενη χρονιά  αλλά όχι μόνο, γιατί για κάθε τέτοια εγγραφή θα πρέπει να αξιοποιούνται και σχετικά έγγραφα και λογικοί υπολογισμοί κ.αλ..  Αυτά λοιπόν λένε και είναι πανεύκολο να συμπεράνει κανείς τι εννοούν .
Σημασία όμως όπως ξαναείπαμε και προχθές δεν έχει τι λέω εγώ ή εσείς και οι νόμοι , αλλά τι λένε με πλήρη συναίσθηση της ευθύνης τους  οι Δημοτικές υπηρεσίες , τις οποίες κατά την ταπεινή μου γνώμη το ΔΣ είναι εκ των πραγμάτων υποχρεωμένο να ακούει και να παρακολουθεί . Τα θέματα όταν οδηγούνται σε αδιέξοδα , οι δημοτικές υπηρεσίες είναι οι μόνες αρμόδιες , υποχρεωμένες αλλά και οι πλέον κατάλληλες με τις γνώσεις και την εμπειρία  τους , να υποδείξουν με ευθύνη τους τις προσήκουσες λύσεις .
Μην τους στερείτε!! επομένως όλοι εσείς αγαπητοί μας δημοτικοί σύμβουλοι , αυτό το υπηρεσιακό δικαίωμα και την ευκαιρία να δίνουν λύσεις στα αδιέξοδα , και φυσικά να κρίνονται  γιαυτές .
Δυο κουβέντες ακόμη . Σε ότι αφορά τα έργα του τεχνικού προγράμματος επίσης ξαναείπαμε : πως έργα , μελέτες κλπ  δεν απεντάσσονται σε καμιά περίπτωση , απλώς τα προϋπολογιζόμενα ποσά για κάποια απ` αυτά, αναπροσαρμόζονται προσωρινά  για τις ανάγκες του προϋπολογισμού, εφ` όσον προκύψουν τέτοιες , και όταν χρειασθεί να εκτελεστούν, θα συμπληρωθούν κοστολογικά . Δεν είναι ζήτημα που πρέπει να δημιουργεί πρόβλημα και σημείο τριβείς αυτό . Καθόλου μάλιστα γιατί ισχύει κι εδώ ότι έλεγα πιο πάνω για τον προϋπολογισμό . Δηλαδή ένα 30 – 40 % εκτελείται απ` όλα αυτά ... και αν .
Για το θέμα των εκκρεμών οφειλών προηγουμένων ετών , καλό θα ήταν να μην το πολύκουβεντιάζετε άλλο και μάλιστα με λεπτομερείς αναφορές που γράφονται και στα πρακτικά των συνεδριάσεων και έτσι  αποτελούν τεκμήριο.   Γιατί αν για παράδειγμα ο Δημόσιος ελεγκτής , ή άλλη αρμόδια υπηρεσία ή δικαστική αρχή  αντιληφτεί ότι συζητάτε κάτι τέτοιο για τακτοποίηση οφειλών του παρελθόντος που δεν παρήχθησαν από νόμιμες και τυπικές διαδικασίες ( που αποτελούν πλέον κόκκινη γραμμή για τις σημερινές πια ανοχές της Πολιτείας απέναντι σε φαινόμενα μη νομότυπης ή παράτυπης, ή αντικανονικής - και μην με παρεξηγήσετε γιαυτό, πέστε το εσείς όπως θέλετε τέλος πάντων-, διαχείρισης του δημοσίου χρήματος )  δυστυχώς έχω την εντύπωση ότι θα σας δημιουργηθούν μεγάλοι μπελάδες . Γιαυτό το καλύτερο είναι , τα οφειλόμενα ποσά να διασπαρούν σε διάφορους κωδικούς ( όπως ήδη έχει γίνει απ` ότι διαβάζω ) που αντίστοιχα θα χρησιμεύσουν για την σταδιακή εξόφληση – αθόρυβα - των οφειλών αυτών μέσα στο έτος . Πάντως είναι παραπάνω από βέβαιο, ότι ονομαστική εγγραφή για παλιές εκκρεμότητες σχετικές με προφορικές συμφωνίες εκτέλεσης εργασιών , μελετών , προμηθειών κλπ δεν είναι δυνατόν να γίνει χωρίς την ύπαρξη της τυπικής  τότε προδικασίας  δέσμευσης κονδυλίων με απόφαση ανάληψης υποχρέωσης κλπ . Όλοι ξέρετε όμως , πως μπορεί τελικά να εξοφληθούν και να τακτοποιηθούν  αυτές οι εκκρεμότητες .
Γιαυτό κατά τη γνώμη μου όσοι εμπλέκεστε  με την περίπτωση αυτή, μην σπρώχνετε τα πράγματα στα άκρα , γιατί έτσι κανείς δεν θα είναι ωφέλιμος , ούτε θα βγει ωφελημένος και το πρόβλημα απλώς θα διαιωνίζεται και θα ταλαιπωρεί και σας και τους ανθρώπους που τους χρωστάτε .
Και βέβαια για να μην ξεχνιόμαστε , δεν είναι οι μόνοι που τους χρωστάτε.
Υπάρχουν και οι άλλοι, της πρώην ΔΕΥΑΕΤ,  που διεκδικούν οφειλές χιλιάδων ευρώ , από τεσσάρων και πέντε ετών πριν. Βεβαίως γι` αυτούς δεν ακούω τίποτα , ανάγκες όμως και υποχρεώσεις  έχουν κι αυτοί .
Υπάρχουν επίσης οι ανάλογες υποχρεώσεις του πρώην Δήμου Ελάτειας που κι εκεί με προφορικές εντολές γίνανε κάποια πράγματα , χωρίς βέβαια κανένας να λέει τίποτε και γιαυτά τα χρέη που ήταν εν τω μεταξύ ανύπαρκτα στους τότε εκεί προϋπολογισμούς και έχουν φτάσει τώρα οι απαιτήσεις αυτές πάνω από 150.000 ευρώ . Το ίδιο και στον  πρώην Δήμο Τιθορέας  με καμιά  60.000 ευρώ παρόμοιες “αεράτες” υποχρεώσεις κλπ .
Σας θυμίζω παρεμπιπτόντως , πως δεν άκουσα επίσης κανέναν έως τώρα  να κάνει λόγο και για τα 250.000 ευρώ του διαπιστωμένου εδώ και δυο χρόνια πλέον  ταμειακού ελλείμματος του πρώην Δήμου Ελάτειας και πως πχ αυτά ως διεκδικούμενα , θα εμφανίζονται προς είσπραξη στους Δημοτικούς προϋπολογισμούς  μιάς και αποτελούν εν δυνάμει δημοτικό έσοδο !!  Σιγή ιχθύος . Άκρα σιωπή !.
Καλό και εξηγήσιμο βέβαια είναι το ενδιαφέρον απ` τους νυν υπόχρεους αιρετούς για τα σχετικά πρόσφατα οφειλόμενα , αλλά  να μην ξεχνάμε και τα παλιότερα  που επίσης αυτό τώρα το ΔΣ καλείται να καλύψει και να βρει λύσεις και  γιαυτά !
Και είναι πανάθεμά τα και πολλά , πάνω από τριπλάσια απ` τα δικά του τα τωρινά .
Πάντως διερωτώμαι , όλοι εμείς οι πολίτες , θα μάθουμε άραγε ποτέ  κάποιες λεπτομέρειες για όλα αυτά τα νυν, τα προηγούμενα , τα πρόσφατα ή και τα επόμενα χρέη κλπ. όπως δικαιούμαστε ως δημότες και αυτοί υποχρεούνται ως θεσμικοί να μας πληροφορούν επαρκώς  , ή ο Δήμος , οι υπηρεσίες του και οι αιρετοί του, έχουν γίνει ένα πολύ κλειστό κλαμπ  για λίγους και προνομιούχους , που θεωρούν τη δημοτική λειτουργία  προσωπική τους μόνο υπόθεση ….  και την τοπική δημοκρατία , τον κοινωνικό έλεγχο και τις συμμετοχικές διαδικασίες,  περιττή πολυτέλεια.
 Σ` αυτό το μεγάλο όμως ζήτημα  θα επανέλθουμε πιστεύω σύντομα .
     ΥΓ.  Επειδή φτάνουν στ` αυτιά μου και έτσι γνωρίζω, πως αυτά που γράφω δεν πολυαρέσουν  σε ορισμένους βολεμένους , μακάριους και διατελούντες στο απυρόβλητο , καλό και ωφέλιμο θα ήταν αντί να με “στολίζουν” εκεί στα ενδότερα του Δήμου με διάφορους χαρακτηρισμούς , να ανασκουμπωθούν  και να κάνουν καλά τη δουλεία τους γιατί δεν έχω σκοπό να τους αφήσω ανενόχλητους στη ραστώνη τους και στον καναπέ τους καθεύδοντες .
Επίσης αντί  για κρίσεις και επικρίσεις μόνο , αν επιτέλους έχουν κάποια άποψη διαφορετική απ` τη δική μου ( που δικαίωμά τους είναι ) ας την καταθέσουν με θάρρος δημόσια , για να προκύψει έτσι και μεταξύ ίσως και πολλών άλλων,  η καλύτερη και ωφελιμότερη για τον τόπο.
Πίσω όμως « απ` τάς θύρας, εις τάς σκοτεινάς αιθούσας και ανα τάς  ρύμας », μόνο οι κακόβουλοι οι φοβικοί , οι γραφικοί , οι ύποπτοι και οι κουτσομπόληδες από πεποίθηση, κάνουν το θεριό ως επικριτές , ενώ στ` αλήθεια είναι  λαγοί και άγνωμοι .

                             Με ευθύνη και πραγματικό ενδιαφέρον για συνεννόηση

 9/3/2013                            Θανάσης  Παπακωνσταντίνου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου